Flamma Adam

Na co dzień jest wykładowcą akademiki i narrative designerem w studiu Digital Daredevils. Poza pracą pełni rolę współtwórcy studia Astrolabe Stories. Poświęca też czas na pisanie książek, a na koncie ma takie pozycje jak „Wiedźmin. Historia fenomenu” czy „Akcja jest kobietą. Lara Croft oraz inne bohaterki gier akcji…”. Lubi też współpracować, bo jest współautorem publikacji „Kruche awatary? Reprezentacje niepełnosprawności w grach wideo” 🌟

Nie bez przyczyny jest Gościem bloku Popkultura – jest specjalistą z zakresu storytellingu i kulturowych uwarunkowań projektowania gier wideo, a co może być bardziej związane z popkulturą niż sama popkultura?

Twórczość

Gatunki: językoznawstwo, nauka o literaturze, popularnonaukowa, czasopisma.

Przykładowe dzieło (literatura)

Wiedźmin. Historia fenomenu

Adam Flamma opisuje genezę fenomenu Wiedźmina, odsłania kulisy powstawania opowiadań, powieści, komiksów, gier, filmu i seriali. Rozkłada popularność Wiedźmina na czynniki pierwsze i tłumaczy, dlaczego Andrzej Sapkowski nie pomylił się ani razu.

W bogato ilustrowanej, zawierającej masę ciekawostek i nieznanych faktów książce znajduje się również 17 wywiadów z twórcami,dzięki którym o Białym Wilku słyszeli wszyscy miłośnicy kultury popularnej pod każdą szerokością geograficzną.

Gatunek: językoznawstwo, nauka o literaturze