Regulamin Dni Fantastyki 2022
- 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Dni Fantastyki 2022, zwane dalej Festiwalem, odbywają się w dniach 26-28 sierpnia 2022 r.
- Organizatorem Dni Fantastyki 2022, zwanym dalej Organizatorem, jest Centrum Kultury „Zamek” z siedzibą we Wrocławiu: pl. Świętojański 1, 54-076 Wrocław.
- Festiwal ma charakter imprezy otwartej odpłatnej zwykłej i nie podlega pod definicję imprezy masowej wg Ustawy z dn. 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2009 r., Nr 62, poz. 504 z późn. zm.).
- Nadzór nad przestrzeganiem Regulaminu sprawuje Organizator oraz reprezentujący go Pracownicy, Wolontariusze, Profesjonalna firma ochroniarska, zwani dalej Obsługą Festiwalu.
- Przepisy niniejszego Regulaminu obowiązują wszystkich, którzy przebywają na terenie Festiwalu w strefie biletowanej i bezpłatnej, tj. Uczestników, Organizatora, Obsługę Festiwalu.
- 2.
CZAS I MIEJSCE
- Terenem Festiwalu jest:
- strefa biletowana:
- wyznaczone pomieszczenia w budynku Centrum Kultury „Zamek”,
- tarasy zamkowe,
- strefa bezpłatna: najbliższe otoczenie Centrum Kultury „Zamek”, na którym odbywają się punkty programu.
- budynek szkoły noclegowej – Szkoła Podstawowa nr 51 przy ul. P. Eluarda 51-55 Wrocław.
- Na terenie Festiwalu wolno przebywać od godziny 12:00 w piątek 26 sierpnia 2022 roku do godziny 18:00 w niedzielę 28 sierpnia 2022 roku (z wyjątkiem uczestników atrakcji o przedłużonym czasie trwania oraz Obsługi Festiwalu).
- Teren Festiwalu będzie zamknięty od godziny 24:00 do 8:00. Wyjście/wejście w tych godzinach możliwe jest tylko za zgodą Organizatora.
- 3.
UCZESTNICTWO W FESTIWALU
- Dowodem opłacenia uczestnictwa w Festiwalu jest opaska. Obowiązkiem Uczestnika jest noszenie opaski w widocznym miejscu oraz okazywanie jej na każde wezwanie Obsługi.
- Bilety można zakupić wyłącznie na stronie biletyna.pl oraz w siedzibie Organizatora i są to karnety oraz wejściówki na punkty programu. Dowodem zakupu karnetu jest opaska wymieniona w punktach kasowych w czasie festiwalu, natomiast dowodem zakupu wejściówki jest jej wydruk lub cyfrowa kopia na urządzeniu mobilnym (telefon, tablet) okazana obsłudze wydarzenia przy wejściu na punkt programu.
- Zgubienie opaski należy niezwłocznie zgłosić w punkcie sprzedaży biletów. Nowa opaska zostanie wydana po ponownym zakupieniu biletu. Organizator ma prawo zwolnienia z ponownej opłaty lub zmniejszenia jej wysokości tylko w uzasadnionych przypadkach.
- Każdy Uczestnik zobowiązany jest do zachowania czystości i sprzątania po sobie oraz podporządkowania się decyzjom Obsługi Festiwalu.
- Osoby nieprzestrzegające Regulaminu mogą zostać usunięte z terenu Festiwalu decyzją Organizatora. Odbiera im się opaskę i nie otrzymują zwrotu kosztów biletu. Fakt usunięcia jest odnotowywany w punkcie sprzedaży biletów.
- Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania, ani ponoszenia konsekwencji wynikających z jego łamania.
- 4.
KATEGORIE WIEKOWE UCZESTNIKÓW
- Uczestnicy dzielą się na kategorie wiekowe:
1) Uczestnicy pełnoletni, którzy zakupili bilet normalny.
2) Uczestnicy w wieku 13-17 lat, którzy zakupili bilet normalny.
- Zakup biletu może nastąpić tylko w przypadku okazania pisemnej zgody na udział, podpisanej przez rodzica lub opiekuna prawnego, której treść znajduje się w Załączniku nr 1.
- Uczestnik ma obowiązek posiadać ową zgodę w trakcie trwania całego Festiwalu.
3) Uczestnicy w wieku 8-12 lat, którzy zakupili bilet normalny (lub zgodnie z zasadami biletu rodzinnego) mogą przebywać na terenie Festiwalu wyłącznie pod stałą opieką rodziców lub opiekunów.
4) Uczestnikom w wieku do 7 roku życia przysługuje bezpłatny wstęp na strefę biletowaną Dni Fantastyki. Mogą przebywać w niej wyłącznie pod stałą opieką rodziców lub opiekunów.
- Jeden dorosły opiekun może wejść na Festiwal maksymalnie z dwojgiem dzieci do lat dwunastu.
- 5.
BEZPIECZEŃSTWO
- Firma Ochroniarska pilnuje przestrzegania porządku i zapewnia ochronę tylko na terenie Festiwalu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia zaistniałe podczas dojazdu na Festiwal, w drodze do miejsc noclegowych, a także jakiekolwiek straty, zniszczenia, kradzieże, które mogą przydarzyć się uczestnikowi w trakcie Dni Fantastyki.
- Na terenie Festiwalu znajduje się system monitoringu, służący do celów zabezpieczenia mienia Organizatora oraz życia osób przebywających w jego siedzibie.
- Administratorem monitoringu jest Centrum Kultury „Zamek”, pl. Świętojański 1, 54-076 Wrocław. Zasady dotyczące rejestrowania i przechowywania nagrań znajdują się w Regulaminie Monitoringu Centrum Kultury „Zamek”.
- Na teren Festiwalu nie wolno wnosić przedmiotów mogących stanowić zagrożenie. Dotyczy to w szczególności, lecz niewyłącznie:
- broni białej,
- broni bezpiecznej (np. wykonanej z otuliny lub gumy),
- broni palnej,
- broni pneumatycznej typu ASG i paintball,
- replik broni,
- środków toksycznych, żrących, skrajnie łatwopalnych,
- materiałów wybuchowych i środków pirotechnicznych,
- gazu obronnego, pałek.
- Jeżeli przedmioty, o których mowa w § 3 pkt. 5, są potrzebne do przeprowadzenia punktu programu (pokazy, larpy, cosplay), należy zgłosić ten fakt Organizatorowi.
- Organizator przechowuje przedmioty, o których mowa w § 3 pkt. 5 w depozycie i udostępnia na czas trwania atrakcji, podczas której muszą być one pod stałym nadzorem osoby prowadzącej punkt programu.
- Organizator może nie wyrazić zgody na wykorzystanie zgłoszonych przedmiotów i zażądać usunięcia ich z terenu Festiwalu, zapewnienia odpowiedniego zabezpieczenia (np. ASG: wyjęcie magazynków, rozłączone napędy, bezpieczniki ustawione w pozycji bezpiecznej, zwolnione sprężyny) lub zakazać pewnych czynności z nimi związanych (np. wyjmowania miecza z pochwy).
- Zakazane jest posiadanie i spożywanie alkoholu zakupionego poza strefą gastronomiczną.
- Napoje alkoholowe zakupione na terenie Festiwalu można spożywać tylko i wyłącznie:
- w strefie gastronomicznej
- na terenie parku (okalającym Zamek) – tylko napoje w plastikowych opakowaniach.
- Na terenie Festiwalu obowiązuje zakaz posiadania i stosowania nielegalnych substancji o charakterze odurzającym lub psychotropowym.
- Na terenie Festiwalu obowiązuje całkowity zakaz przebywania w stanie nietrzeźwości oraz w stanie wskazującym na spożycie nielegalnych środków odurzających lub psychotropowych. Osoby w takim stanie zostaną usunięte przez ochronę, a w przypadku stawiania oporu, przez Policję.
- Na terenie Festiwalu obowiązuje zakaz palenia tytoniu i spożywania nikotyny poza strefami do tego wydzielonymi.
- Na terenie Festiwalu obowiązuje zakaz stosowania otwartego ognia (np. świeczek).
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku działalności uczestników Festiwalu, w szczególności powstałych na skutek ich niewłaściwego zachowania, łamiącego postanowienia Regulaminu. Kosztami wynikającymi z wszelkich powstałych w ten sposób szkód zostaną obciążeni sprawcy.
- Ze względów bezpieczeństwa Organizator zastrzega sobie prawo do ograniczenia liczby osób przebywających w salach. Niemożność uczestniczenia w punkcie programu ze względu na brak wolnego miejsca na sali nie może być podstawą do żadnych roszczeń wobec Organizatora.
- Zabrania się wstępu do miejsc oznaczonych napisem „zakaz wstępu”, przekraczania taśm odgradzających, przestawiania ławek i zastawiania ciągów komunikacyjnych.
- Wszystkie przypadki podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia będą zgłaszane przez Organizatora na Policję.
- W przypadku pozostawienia bez nadzoru podejrzanych przedmiotów zostanie wezwana Policja, a koszty operacji ponosi właściciel przedmiotu.
- Obowiązuje zakaz wprowadzania zwierząt do budynku Centrum Kultury ZAMEK bez zgody Organizatora, za wyjątkiem psów-przewodników.
- 6.
WIZERUNEK
- Każdy Uczestnik Festiwalu wyraża zgodę na nieodpłatne przekazanie praw do wykorzystania jego wizerunku w celach promocyjnych.
- Organizator może wykorzystać wizerunek uczestnika na materiałach drukowanych oraz nośnikach elektronicznych.
- Zgoda ta nie obejmuje wykorzystania wizerunku na gadżetach lub innych nośnikach dystrybuowanych odpłatnie.
- 7.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Na terenie Festiwalu obowiązuje absolutny zakaz samodzielnego umieszczania treści reklamowych (plakatowania, wieszania bannerów, rozdawania ulotek).
- W celu rozpowszechniania materiałów reklamowych należy uzyskać zgodę Organizatora, który przekaże je Wolontariuszom do rozmieszczenia na terenie Festiwalu. Wszelkie materiały, co do których nie została wydana zgoda, będą niezwłocznie usuwane, a osoby je rozwieszające zostaną pociągnięte do odpowiedzialności materialnej za ewentualne uszkodzenia powierzchni, na której zostały umieszczone.
- Wszyscy Uczestnicy, Organizator, Obsługa Festiwalu są zobowiązani do traktowania innych osób z szacunkiem. Osoby zachowujące się agresywnie, obraźliwie lub stwarzające zagrożenie dla czyjegoś życia, zdrowia, dóbr osobistych czy materialnych będą usuwane z terenu Festiwalu bez zwrotu kosztów biletu.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy zgubione lub pozostawione bez opieki. Dla Uczestników dostępna jest szatnia, w której można pozostawić przedmioty pod nadzorem Obsługi Festiwalu.
- O sprawach nieuwzględnionych w niniejszym Regulaminie decydują Organizator.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany i uzupełniania programu Festiwalu.
- Osoby nieprzestrzegające przepisów dotyczących praw autorskich (np. poprzez bezprawne publiczne odtwarzanie multimediów lub handel ich nielegalnymi kopiami) zostaną usunięte z terenu Festiwalu bez zwrotu kosztów biletu.
Załączniki:
Załącznik nr 1: Zgoda na uczestnictwo nieletniego
Załącznik nr 2: Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Załącznik nr 3: Zasady sprzedaży biletów oraz przydzielania zniżek